Hemsk nyhet: Jag är Rebecca Bloomwood!!!!

Hej. Jag har just insett att jag är en shoppaholic. Undra när jag upptäckte det... JO mitt under En shoppaholics bekännelser. SÅKLART. Åh gud. Det är fan mig filmen handlar om. Som tur är har jag inte lika mycket pengar att göra av med, jag ljuger heller inte för de jag tycker om för att få shoppa och jag ser inte fönsterdockor tala med mig. MEN jag är helt beroende av shopping. Dessutom till min förtjusning (men min ekonomis besvikelse) finns ju Monki numera i Luleå. Jag kan tamigfan inte gå ur därifrån (med pengar på fickan) utan att ha köpt något. Det kan vara allt från ett hippieband till en tröja. Jag har REDAN en inköpslista bara från MONKI vad jag ska köpa för nästa lön:

- En luddig mössa i grekisk blå.
- Ett par ankelboots med remmad snörning
- En svart hatt som jag inte vet om den finns kvar?

Sen var det minst 5 saker till som bestod av tunikor, skjortor och ett par suuupersnygga byxor! Åh gud. Orgasm? Fan ta min ekonomi och fan ta Monki som finns inom mitt område. Och fan ta En shoppaholics bekännelser som fick mig och inse vilket problem jag har. JAG VILL INTE. Under den underbara veckan som jag faktiskt har 1150 kronor att göra vad jag vill med - då, ja då är jag lyckligast i världen. MEN. Ska iaf försöka hålla mig till Monki (lär inte bli svårt!) eftersom det är relativit billigt. Och sen får det bli Second hand (uuusch, HANNA HJÄLP?!). Men köper inget som inte klassas som vintage - då vägrar jag. Sen får man låna av kompisar och låna ut. Just nu har jag en väska med silverkedja och en vit&grå randig tröja i mina ägor som är mina vänners. Tack för att ni finns liksom.

Jag vet att det låter som världens i-landsproblem. Men det är faktiskt ett riktigt problem. Jag är okapabel att spara pengar. Jag är okapabel att säga nej till vissa saker sålänge jag har pengar. Hur ska det gå då jag flyttar hemifrån? Och lever på någon dålig studentlön liksom? Det kommer ju inte att gå. Därför måste det bli ändring på detta. Men jag älskar verkligen att shoppa. Älskar med stod Ä.


Rockade nog korridorerna på skolan den dagen va? Hehe.
Nu måste jag tänka på något annat än på pengar (som jag inte har ett öre av nu.)
Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0