Seriöst

Nu blir det inge mer skämt på ett tag i bloggen. Allt känns bara oseriöst. Men å andra sidan, vem bryr sig? Bloggar är väl inte till för att påminna människor om allt helvete som pågår i vår värld... dock hade jag gärna velat istället för att människor svävar omkring på rosa låtsas moln.
MEN idag är jag sjuk och hemma från skolan. OANMÄLD. Min moder har en regel som lyder: ingen feber, ingen sjukanmälning. Jag orkar inte ens bry mig, trots att jag blir förbannad. Jag gör det hälften för mig själv och för mina klasskamrater. Igår satt jag en hel dag och nyste, hostade, snorade på lektionerna. Det är inte bara störande för de som lyssnar utan irriterande för de som INTE hade planerat att bli sjuka. Lärarna tyckte jag skulle gå hem men när jag väl var i skolan ville jag ha närvaro på alla lektioner. Men snart fyller jag arton och då är det åt helvete med alla regler som säger att man måste vara dödsjuk för att vara hemma från skolan. Nej nu fick jag ont i huvudet av alla negativa tankar. Borde laga mig något att äta, men det känns inte så lockande. Scrumbled eggs eller något? Ja typ.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0